مقالات آرشیو خبر ها
چه شد كه آمارها ناگهان برتری «IncreDybala» را در دوئل با كارلوس توز اثبات كردند؟!

چه شد كه آمارها ناگهان برتری «IncreDybala» را در دوئل با كارلوس توز اثبات كردند؟!

حیرت‌انگیز اما واقعی است؛ دیبالا نه تنها برای یوونتوس بهتر از توز بوده، بلكه این قابلیت را نیز دارد كه در سالهای بعد ركوردهایی تاریخی نیز ار خود بر جای بگذارد.

 

مسیر پرواز شركت هواپیمایی «اَل‌ایتالیا» از فرودگاه «پالرمو بوکادیفالکو» در جنوب غربی كشور تا فرودگاه «تورین کاسله» در شمال غرب ایتالیا چیزی در مایه‌های عبور از طول سرزمین چكمه‌ایست. پروازی از نَشیبی كامجو تا فرازی پُر تَلألؤ.

 

BabyFace آرژانتینی یووه از همان ماه‌های ابتدایی بر جان و دلِ بیانكونری‌ها نشست تا حكایت درخشش و ثبوت، جای خود را به دلواپسی‌ها و چشمداشت‌ها دهد. انگار قلب سرزمین نقره (لقب آرژانتین) نیز جایی در حوالی محوطه جریمه یووه كمی آنطرف‌تر از منطقه دل‌پیه‌رو سقف اقلیمی می‌طپد و پنداری آنجا خرید جدیدشان در حاشیه كوه‎‌های سحرانگیز آلپ است.

 

پائولو درخشید چون فرصتی سخاوتمندانه نصیبش شد؛ همانند آنچه در سه سال قبل از پیوستنش به یووه در میانِ عقاب‌های صورتی و مشكی (لقب باشگاه پالرمو) دَشت كرده بود؛ مجالی برای پرواز. یك اوج‌گیری و هدفی با اندیشه‌ی صعود در عرشه كشتی سیاه و سپیدِ یوونتوس. پانتئونی در ساحتِ فوتبالِ بی‌بدیل و مسحور كننده‌ی ایـتالــیا. چه آنكه دیبالا نیز ریشه‌هایی از روم باستان در خود دارد. (پدربزرگ دیبالا لهستانی و مادربزرگ او ایتالیایی و از اهالی شهر بندری ناپل هستند.)

 

«توتو یووه» به قلم ماسیمو پاوان در نوشته‌ای كوتاه عملكرد جواهر (لقب دیبالا) در نخستین فصل حضورش در یووه را بررسی و در مقایسه‌ای اجمالی با عملكرد كارلوس توز ستاره سابق یووه در اولین سال حضورش در تورین، به این نتیجه رسیده كه دیبالای 22 ساله پا را كمی فراتر از آپاچی (لقب توز) گذاشته و دستاوردی قابل تأمل از خود بر جای گذاشته است.

 

در بخشی از این نوشته آمده است (با اندكی تصرف و الحاقات) :

 

ترازو را آماده كنید. زمان سنجش و قیاسِ دو ستاره برای تحسینِ مجددِ خرید ارزشمند یوونتوس است.

 

بدون شك یوونتوس از داشتن بازیكنی باشكوه همچون دیبالا به خود می‌بالد. قابلیت‌های دیوانه كننده او و غریوِ تلذذ و مسرت روی سكوها صحنه‌های فراموش نشدنی را در این فصل رقم زد. 45 بازی، 23 گل، 9 پاسِ گل و گلزنی در هر 129 دقیقه (از مجموعِ 2959 دقیقه) پیشِ روی تحلیل‌گران و آنالیزورهاست.

 

در كفه دیگر تراز نیز كارلیتوس قرار دارد. صورت‌زخمیِ سخت‌كوش. مهاجمی كه می‌گویند گلزن از مادر زاده شده است. مرد تمام نا‌شدنی بوكاجونیورز در فصل 2014‐2013 رقابت‌های سری A آنقدر تشعشعات خود را در كالچو پرتو افشانی كرد كه همه رأی به تحول و احیای دوباره او دادند. 21 گل‌زده، 9 پاسِ گل، به ثمر رساندن یك گل در هر 176 دقیقه (از مجموعِ 3707 دقیقه) نمرات كارنامه توز در سال ورودش به یووه هستند.

 

نیازی به مهیا كردنِ ماشین‌حساب‌‌تان نیست. اعداد خود گویا هستند. واقعیات هیچگاه از نظرها پنهان نخواهند ماند. در حالیكه هنوز یك ماجراجویی دیگر در المپیكوی رم و دیدار فینال كوپا ایتالیا مقابل میلان باقی‌مانده، پائولو همچنان می‌تواند ركوردش را بهبود بخشد.

 

در هر حال از یك نكته نمی‌توان به همین راحتی گذشت. دیبالا عملكردی موفقیت‌آمیزتر از توز در موقعیتی مشابه (نخستین فصل حضورشان در یووه) داشته است. اگر تفاوت سنی این دو بازیكن را نیز برای تندتر كردن چاشنی تعاریف به یاد بیاوریم، استنتاج یكسان خواهد بود: دیبالا تك‌ستاره‌ی جوانِ یوونتوس در فصلی كه سپری شده، است. پس «IncreDybala» شایسته‌ترین لقبی است كه تنها برازنده جواهر یووه می‌باشد.

 

«IncreDybala» را فراموشش نكنید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: